środa, 30 listopada 2011

2008: "Piosenki, które zmieniły moje życie"

Jared Leto opowiada nam o piosenkach, które jak twierdzi, zmieniły jego życie. 


SUNDAY BLOODY SUNDAY
U2
"Było coś niezwykłego w tej piosence, miała jakieś znaczenie. Dzięki temu miała przekonanie i słuszność istnienia, która naprawdę mi odpowiadała. Za tą piosenką kryło się znaczenie, była krew i dzięki niej obudziłem się na sztukę. Ta piosenka pokazała, że słuszne może być stawanie za swoim, oświadczenie tego, co chcesz robić".

 MOONSHADOW
Cat Stevens
"Moja mama słuchała dużo folkowej muzyki, jak Bob Dylan, Joni Mitchell i Cat Stevens, który przemawiał do mnie głośno i wyraźnie o czystej radości płynącej z muzyki. To jest bezgraniczne szczęście. Nigdy nie interesowała mnie pogodność płynąca z muzyki, ale uczciwość i ciepłe uczucie. Tak było w surrealistycznym czasie hipisów, w którym dorastałem, gdy można było śpiewać z dziećmi o halucynogennych rzeczach, jakimi były np. cienie księżyca".

ME AND MY ARROW
Nilsson
"Jest o chłopcu, który żyje w miejscu, gdzie każdy ma stożkowatą głowę. To jest genialne, pasjonujący zapis. Kompletnie artystyczne oświadczenie, trochę jak The Beatles z 'Yellow Submarine' i zostało zrobione przez dzieci. Jest facet śpiewający o siebie samym i swoim psie. Idą razem, napotykają przygody, idą do tej dziwnej ziemi. To wszystko przybrało dzięki szacie graficznej bardzo interesujący i zarazem halucynogenny zapis. Wywarło rzeczywisty wpływ na sztukę ludzi z mojego pokolenia".

EVERY BREATH YOU TAKE
The Police
"Kiedy byłem dzieciakiem, nie myślałem w stylu reggae, oni tylko brzmieli jak The Police, ale kiedy jesteś starszy, zdajesz sobie jasno sprawę, że w pewien sposób miksowali reggae. To genialny przykład tego jacy The Police są silni. Mają niezwykły sens swoich melodii, po prostu talent muzyczny. Potrafią sprawić, że piosenki ożywiają i oddychają. Tekst który jest jednocześnie prosty i mądry, w tym samym czasie jest... trudny. Sting jest niewiarygodny, używa wspaniałej i prostej metaforyki".

PLAINSONG
The Cure
 "Piękna i dręcząca, miażdżąca melancholia, stworzona jednak dla szerszej publiki. Naprawdę ją lubię. Miała duży wpływ na moje pisanie piosenek. Ostatecznie, to co kocham w The Cure, to emocjonalność. A to z pewnością jest zawarte w głosie Roberta Smitha. Twórczość niekonwencjonalna, ale choć brzmi nieco przygnębiająco, to jest piękna, za samo wyrażanie się w taki, a nie w inny sposób".

BABA O'REILLY
The Who
"Rzecz z The Who jest taka, że ich twórczość była bardzo okazała, natychmiastowa, surowa, ale mieli również momenty instrumentacji masowej i eksperymentowania. Mieli elementy popowe, chociaż wtedy gdy ich słuchałem nie. The Who było smutne, buntownicze. A w tej piosence po prostu dostałem wszystko, czego wtedy chciałem".

WHOLE LOTTA LOVE
Led Zeppelin
"Led Zeppelin otworzyli mi oczy, co było dla mnie prawdziwą okazją do obcowania z muzyką. 'Whole Lotta Love' - podsumowało pracę zespołu, jak było ciężko i daleko. Myślę, że pokazali piękno rocka. Ogromna ilość energii i kiedy pierwszy raz usłyszałem Led Zeppelin, to pierwszy raz poczułem, że muzyka może przeć do przodu takim dumnym krokiem i radosnym podnieceniem, jakie bez wątpienia Led Zeppelin posiada".



Jared również uwielbia:

The Beatles - Yellow Submarine
Depeche Mode - Personal Jesus
The Smiths - This Charming Man
NWA - Fuck Tha Police
The Beatles - I am The Walrus
U2 - I still haven't found what I'm looking for


Wstydzi się: Time after time Cyndi Lauper
"Kiedy byłem dzieckiem, w sąsiedztwie mieszkała punkowa dziewczyna, ale byłem zawsze zbyt nieśmiały żeby do niej zagadać. Miała w zwyczaju śpiewanie tej piosenki, gdy wracała ze szkoły do domu na piechotę. Fakt, że po tym całym czasie i tym, że śpiewała to Cyndi Lauper w 1980 roku, udowadnia, że jest to niesamowita piosenka. I nawet gdybym zaśpiewał ją podczas rockowego koncertu, każdy powiedziałby, że to wspaniała piosenka. Fakt, że jest trochę 'babska' i dlatego mi za nią wstyd". ;)






...:::KERRANG!:::...


 
***tłumaczenie: mary

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szukaj na tym blogu